Op deze site gebruiken we cookies om het verkeer te analyseren, uw voorkeuren te onthouden en u optimaal gebruiksgemak te bieden.

Meer informatie bekijken OK

Elektronisch kandideren 2020 - 2021

Start   -   Vacatures   -   Aanmelden    

Help

U meldt zich aan met uw elektronische identiteitskaart (eID), de vreemdelingenkaart of het token.

U wilt de eID gebruiken en zoekt informatie over besturingssystemen, kaartlezers, software, ...?
Hoe de eID gebruiken?
Veelgestelde vragen over de eID

U heeft nog andere vragen over het gebruik van de eID of van het token?
U kunt terecht bij de Service Desk Digitale Transformatie op het nummer 02 740 79 91 (maandag tot vrijdag tussen 8.30u en 17u) of via het online contactformulier.

U bent uw pincode vergeten, maar u heeft uw pukcode nog?
Als u driemaal na elkaar een foute pincode intikt, dan blokkeert de microchip. Als dat gebeurt, of u bent uw pincode vergeten, ga dan naar de dienst Bevolking van uw gemeente, samen met het originele document met uw pukcode. Met de pukcode kunt u bij de dienst Bevolking uw pincode deblokkeren of wijzigen.

U bent zowel pin- als pukcode vergeten?
U kunt ofwel bij de dienst Bevolking van uw gemeente uw codes opnieuw opvragen, ofwel online via de website van de FOD Binnenlandse Zaken. Uw codes worden dan binnen de drie weken verstuurd naar de gemeente, die u verwittigt zodra ze beschikbaar zijn. U moet dus sowieso langsgaan bij de dienst Bevolking om uw nieuwe pincode te koppelen aan uw eID.

U beschikt niet over een kaartlezer?
Heeft u zelf geen kaartlezer, dan kunt u terecht in de scholen en centra van het GO! waar u voor het kandideren gebruik kunt maken van een computer met internetaansluiting en kaartlezer. Als dit voor u niet mogelijk is dan raden wij u aan na te gaan of er zich in uw buurt een openbare computerruimte bevindt. Deze is vaak ingericht in publiek toegankelijke ruimtes zoals de bibliotheek, het OCMW of het gemeentehuis. Indien de openbare computerruimte over een PC beschikt uitgerust met een kaartlezer en de nodige software, kunt u daar kandideren in Elektronisch Kandideren Tijdelijken met de eID. U kan zich ook op die PC (met kaartlezer) aanmelden op Mijn eGov-profiel om een token aan te vragen (een token is een kaartje met een aantal codes op). Eens u een token heeft, kunt u zich aanmelden in Elektronisch Kandideren Tijdelijken op eender welke computer met uw gebruikersnaam en wachtwoord en dan heeft u geen kaartlezer meer nodig.

U beschikt nog niet over een token en wenst er een aan te vragen?
Hoe het token aanvragen?

U heeft vragen over het gebruik van het token?
Vragen over digitale sleutel ‘Beveiligingscode via token’

U heeft geen Belgische eID of vreemdelingenkaart?
Hoe een token aanvragen in een registratiekantoor? (links bovenaan op de pagina, kunt u de taal wijzigen naar Frans, Engels of Duits)

U wenst in de webtoepassing EKT in te loggen met een andere digitale sleutel zoals Itsme®, de beveiligingscode via mobiele app of de beveiligingscode via SMS?
U kan niet rechtstreeks met een van die digitale sleutels inloggen in EKT, maar u kan er wel mee inloggen op Mijn eGov-profiel om de digitale sleutel 'beveiligingscode via token' te activeren of te vernieuwen. Uw (nieuwe) token wordt onmiddellijk per e-mail verstuurd. Met dat token (en uw gebruikersnaam en wachtwoord) kan u vervolgens aanmelden in EKT.

Volg onderstaande stappen om u veilig af te melden:
1. Klik rechts bovenaan op 'Afmelden'.
2. Sluit alle tabs in uw browser en alle browservensters. Zo voorkomt u dat een andere gebruiker acties kan uitvoeren onder uw naam.
3. Als u was aangemeld met uw eID, verwijdert u deze uit de eID-kaartlezer en/of koppelt u de eID-kaartlezer los.

U heeft vragen over de verwerking van uw persoonsgegevens?
Voor meer informatie over de wijze waarop het GO! de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in de praktijk brengt, verwijzen wij naar onze privacyverklaring.

Heeft u hierover nog bijkomende vragen, neem dan tijdens de kantooruren contact op met het secretariaat van een scholengroep.