Op deze site gebruiken we cookies om het verkeer te analyseren, uw voorkeuren te onthouden en u optimaal gebruiksgemak te bieden.

Meer informatie bekijken OK

Elektronisch kandideren 2022 - 2023

Start   -   Vacatures   -   Aanmelden    

Help

U meldt zich aan met een digitale sleutel: de eID (elektronische identiteitskaart of vreemdelingenkaart), itsme® of het token.

U wilt de eID gebruiken en zoekt informatie over besturingssystemen, kaartlezers, software, ...?
Hoe de eID gebruiken?
Veelgestelde vragen over de eID

U bent uw pincode van uw eID vergeten, maar u hebt uw pukcode nog?
Als u driemaal na elkaar een foute pincode intikt, dan blokkeert de microchip. Als dat gebeurt, of u bent uw pincode vergeten, ga dan naar de dienst Bevolking van uw gemeente, samen met het originele document met uw pukcode. Met de pukcode kunt u bij de dienst Bevolking uw pincode deblokkeren of wijzigen.

U bent zowel pin- als pukcode van uw eID vergeten?
U kunt ofwel bij de dienst Bevolking van uw gemeente uw codes opnieuw opvragen, ofwel online via de website van de FOD Binnenlandse Zaken. Uw codes worden dan binnen de drie weken verstuurd naar de gemeente, die u verwittigt zodra ze beschikbaar zijn. U moet dus sowieso langsgaan bij de dienst Bevolking om uw nieuwe pincode te koppelen aan uw eID.

U beschikt niet over een kaartlezer?
Hebt u zelf geen kaartlezer, dan kunt u terecht in de scholen en centra van het GO! waar u voor het kandideren gebruik kunt maken van een computer met internetaansluiting en kaartlezer. Als dit voor u niet mogelijk is dan raden wij u aan na te gaan of er zich in uw buurt een openbare computerruimte bevindt. Deze is vaak ingericht in publiek toegankelijke ruimtes zoals de bibliotheek, het OCMW of het gemeentehuis. Indien de openbare computerruimte over een PC beschikt uitgerust met een kaartlezer en de nodige software, kunt u daar kandideren in Elektronisch Kandideren Tijdelijken met de eID. Aanmelden met een token of via itsme® kan zonder eID-kaartlezer. Een itsme®-profiel aanmaken kan ook met uw bankkaart en bankkaartlezer (zie verder).

U wilt itsme® gebruiken om aan te melden?
Om itsme® te activeren, moet u:

  • eerst de app itsme® downloaden op uw smartphone in de App Store of Google Play
  • eenmalig uw identiteitsgegevens koppelen aan uw itsme®-account via uw bankkaart of via uw eID.

U ondervindt problemen met het activeren of het gebruik van itsme® als aanmeldoptie?
Hier vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen (en een contactformulier).

U beschikt nog niet over een token en wenst er een aan te vragen?
Vanaf 25 september 2020 is het niet meer mogelijk voor een burger om een nieuw token aan te vragen en te activeren. Tokens die tot en met 24 september zijn geactiveerd, blijven wel nog bruikbaar.

U hebt vragen over het gebruik van het token?
Vragen over digitale sleutel ‘Beveiligingscode via token’

U hebt nog andere vragen over het gebruik van digitale sleutels?
Raadpleeg de rubriek Vraag & Antwoord van de federale overheid.
U kunt ook terecht bij de Service Desk Digitale Transformatie op het nummer 02 740 79 91 (maandag tot vrijdag tussen 8.30u en 17u) of via het online contactformulier.

U hebt geen Belgische eID of vreemdelingenkaart?
Hoe een token aanvragen in een registratiekantoor? (links bovenaan op de pagina, kunt u de taal wijzigen naar Frans, Engels of Duits)

Volg onderstaande stappen om u veilig af te melden:
1. Klik rechts bovenaan op 'Afmelden'.
2. Sluit alle tabs in uw browser en alle browservensters. Zo voorkomt u dat een andere gebruiker acties kan uitvoeren onder uw naam.
3. Als u was aangemeld met uw eID, verwijdert u deze uit de eID-kaartlezer en/of koppelt u de eID-kaartlezer los.

U hebt vragen over de verwerking van uw persoonsgegevens?
Voor meer informatie over de wijze waarop het GO! de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in de praktijk brengt, verwijzen wij naar onze privacyverklaring.

Hebt u hierover nog bijkomende vragen, neem dan tijdens de kantooruren contact op met het secretariaat van een scholengroep.